Feiyu Tech G6 - Recenze

Feiyu Tech G6 - Recenze
Není to až tak dávno co se na náš trh dostal kamerový stabilizátor Feiyu Tech G5. Při prvních testech se nám zdál absolutně dokonalý. Pokud jsme se zaměřili na samotné provedení stabilizátoru, jeho cenu, nebo to nejdůležitější a to kvalitu stabilizace, byli jsme prostě nadšení. Až postupem času a jeho dennodenním používáním jsme odkrývaly malé nedostatky a chybičky krásy. Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat a přišla v podobě stabilizátoru Feiyu Tech G6. V tomto případě jsme se poučeni nevrhli na psaní recenze po prvním použití. G6-ku jsme na základě množství práce hodili přímo do praxe. Jak to dopadlo?

Už samotné rozbalení nám přineslo milé překvapení v podobě velmi praktického a pevného kufříku na přenášení stabilizátoru. Staré pouzdro ze stabilizátoru G5 nebylo špatné, ale toto je prostě na úplně jiné úrovni. Stylové, odolné a především velmi praktické.

Velikost stabilizátoru se nám z počátku zdála velmi velká. No bylo to jen o zvyku z G5-ky a na výhody, které vyplývají z o něco mohutnější rukojeti jsme si zvykli velmi rychle. Při manipulaci se stabilizátorem Feiyu Tech G6 máte větší jistotu, nemáte pocit, že by Vám mohl z ruky vyklouznout. Budí jakýsi pocit komfortu i v případě, že je jeho rukojeť mokrá.

Rám pro uchycení kamery zůstal bez větších změn. Rovněž systém vyvážení 3-osého gimbalu. Stačí když kameru zajistíte pomocí obruče ve tvaru U a dotáhnete pojistné šrouby. Potočením pojistné matice odjistíte rameno vyvažování, manuálně ho nastavíte do rovnovážné polohy a opět zajistíte. Totožný postup jako u stabilizátoru Feiyu Tech G5. Kameru a stabilizátor lze propojit pomocí USB kabelu. Takovým spojením dokážete během natáčení napájet Vaši sportovní kameru. A však třeba brát na vědomí, že kvůli nekrytým USB portum obě zařízení ztrácejí odolnost vůči vodě.

Jak jsem už na začátku vzpomínal, při pravidelném používání G5-ky nám překážela nemožnost ovládání kamery z rukojeti stabilizátoru. Nebylo to právě nejpraktičtější a občas to vědělo i zdržet. Právě kvůli odstranění tohoto problému dáváme kamerovému stabilizátoru FeiyuTech G6 "plný počet bodů". Stabilizátor disponuje technologií Bluetooth a Wifi. Znamená to, že Vaši GoPro kameru lze propojit přímo se stabilizátorem a mít nad ní plnou kontrolu. Zároveň můžete k stabilizátoru připojit i dálkové ovládání, nebo mobilní telefon. Přímo z rukojeti lze nastavit režim ve kterém natáčíte, popřípadě rozlišení ve kterém chcete natáčet a dokonce i počet snímků za sekundu.

Ovládání stabilizátoru přes mobilní telefon zůstalo nezměněné. V mobilní aplikací dokážete nastavit absolutně všechno. Stejně i použití Feiyu Tech dálkového ovládání zůstalo beze změny. Stabilizátor fungoval po celou dobu užívání velmi intuitivní a spolehlivě. Samotná stabilizace obrazu zůstala, jak už bývá standardem u značky Feiyu Tech, na vysoké úrovni. Dosud se nám nestalo, aby tento stabilizátor něco nezvládl. Ano, stále nejde o kus profesionální techniky, ale výhrady určitě nemáme. Musíme říci, že všestrannost a výkon tohoto zařízení je opravdu ohromující.

V závěru bych stabilizátor Feiyu Tech G6 shrnul jako kus techniky, který nabízí velmi vyvážený poměr výkon / cena. Jeho provedení nepůsobí levně a křehce díky robustnímu hliníkovému tělu. Možnost natáčení v mokrém prostředí také není k zahození. No jeho největší předností je možnost ovládání GoPro kamery přímo z rukojeti. Jde o téměř nevídanou vlastnost, která Vám zajistí maximální pohodlí během každého natáčení.

Odeslat článek známému   Vytisknout